Thursday, August 19, 2010

~Eat More Fish To Cheat Death~

Forget that icelandic men eat practically no vegetables, and that they affectionately refer to their local liquor as Black Death. Chances are, you could learn a lot from them about healthy eating.

You see, the men in Iceland live longer than those anywhere else on the planet -- an average of 78.7 years, to be exact. That beats the second-place Japanese by a couple of months, and the likes of you by more than 4 years. The natives claim that the secret to their longevity is their Viking blood. Science points to their dinner plates.

Every year, the people of Iceland eat 29,000 tons of fish, which equates to 200 pounds of fish per capita, more than any other nation, except for a few tiny, unpronounceable island states. (No offense to our loyal readers in Tokelau and Niue.)

That's 200 pounds of live weight, but even after you subtract for bones, heads, guts, and leftovers gone bad, it's more than 6 ounces of fish every day, for every man, woman, and child -- eight times the amount the average American eats. It's not difficult to connect the dietary dots.

What is it about fish? Scientists believe it's the fat. Nutritionists usually recommend that you avoid the fat in beef and pork, but the fat in fish is, well, an entirely different animal. That's because it's rich in omega-3 fatty acids -- healthy polyunsaturated fats that are essential for many biological functions. In fact, you need them to live.

"Omega-3 fatty acids are part of the membrane of every cell in the body; they're also the building blocks of hormones that govern much of the body's physiology," says David Katz, M.D., director of the Prevention Research Center at the Yale school of medicine.

A quick primer on omega-3 fatty acids:

• There are three types: eicosapentaenoic acid, docosahexaenoic acid, and alpha-linolenic acid, known respectively as EPA, DHA, and ALA.

• EPA and DHA, the omega-3 fatty acids that are most easily used by your body, are found in significant amounts only in marine life, particularly cold-water fish (because they carry more fat for insulation).

• ALA, on the other hand, is obtained from plant-derived foods, such as flaxseed, canola oil, soybeans, pumpkin seeds, and walnuts.

An important detail: "For ALA to provide any health benefits, your liver must convert it into EPA and DHA," says Bruce Holub, Ph.D., a professor of nutritional sciences at the University of Guelph, in Ontario. "The estimated average efficiency of conversion is around 10 percent to 15 percent."

That means for every gram of omega-3s you take in from fish sources, you need about 6 grams from plant foods to glean an equivalent amount of EPA and DHA. And that may be why fish consumption is related to longevity.

In the 1970s, scientists observed a very low death rate from heart disease in Greenland Eskimos, despite the high fat content -- nearly 40 percent of total calories -- of their diet. This became known as the "Eskimo Paradox," since it contradicted previous findings that a high-fat diet increased cardiovascular-disease risk. In subsequent investigations, Danish researchers found that the pivotal factor was the source of the fat.

Turns out, there was a strong correlation between the Eskimos' low incidence of heart disease and their high consumption of fatty fish, a finding that was later echoed in studies of other fish-eating cultures -- in Japan, Alaska, and the Mediterranean.

And that established a direct link to the life-extending benefits of omega-3 fatty acids, particularly EPA and DHA, since they're mostly absent in plant and land-animal food (unless you count lamb and pig brain).

Sunday, August 15, 2010

~ReSpEct LoVE~

This is not exactly a love story, but more about learning how to respect love ....

To My Friends Who Are...MARRIED

Love is not about "it's your fault", but "I'm sorry", not "where are you' but "I'm right here", not "how could you" but "I understand", not "I wish you were", but "I'm thankful you are."

To My Friends Who Are...ENGAGED

The true measure of compatibility is not the years spent together but how good you are for each other.

To My Friends Who Are...NOT SO SINGLE

Love isn't about becoming somebody else's "perfect person." It's about finding someone who helps you become the best person you can be.

To My Friends Who Are...HEARTBROKEN

Heartbreaks last as long as you want and cut deep as you allow them to go. The challenge is not how to survive heartbreaks but to learn from them.

To My Friends Who Are...SEARCHING

True love cannot be found where it does not truly exist, nor can it be hidden where it truly does. Love is magic. The more we hide it, the more it shows; the more you suppress it, the more it grows.

To My Friends Who Are...PLAYBOY/GIRL TYPE

Never say I love if you don't care. Never talk about feelings if they aren't there. Never touch a life if you mean to break a heart. Never look in the eye when what you do is lie. The cruelest thing a guy can do to a girl is to let her fall in love when he doesn't intend to catch her fall.

To My Friends Who Are...POSSESSIVE

It breaks your heart to see the one you love happy with someone else but it's more painful to know that the one you love is unhappy with you.

To My Friends Who Are...STILL HOLDING ON

A sad thing about life is that when you meet someone who means a lot to you, only to find out in the end that it was never bound to be and we just have to let go.

To My Friends Who Are...SINGLE

Love is like a butterfly. The more you chase it, the more it eludes you. But if you just let it fly, it would come to you when you least expect it. Love can make you happy but often times it hurts, but love's only special when you give it to someone who is worth it. So take your time and choose the best!

Sunday, August 8, 2010

~Baby paling comel~

Ini semua anak orang Korea, Jepun dan Omputis..hehe..comelkan?..putih melepak kulit dia..rasa macam nak cubit je pipi dia..So, kepada sesiapa yang suka sangat buang anak tu sebab dah terlanjur, TOLONG sangat-sangat JANGAN DIBUANG ANAK tu..Mereka tak berdosa..Kesian tengok selalu aje ada berita pasal bayi kena buang dalam lubang jamban, longkang, tong sampah, sungai...sedih sangat-sangat..Kenapa bertindak kejam terhadap si kecil yang suci dari dosa??..BERTAUBAT lah wahai Kaum HAWA dan kaum ADAM..

Tuesday, August 3, 2010

~Lawak Omputis~

A man walks into a bar in London and ordered 3-glasses of beer
and sits in the backyard of the room, drinking a sip out of each one in

When he finishes, he comes back to the bar counter and orders 3 more.
The bartender asks him, "You know, beer goes flat after I fill it in the
glass; it would taste better if you buy one at a time."

The man replies, "Well, you see, I have two brothers. One is in
Dubai, the other in Canada and I'm here in London.

When they left home, we promised that we'll drink this way to remember
the days when we drank together.

The bartender admits that this is a nice custom and leaves it there.

The man became a regular in the bar, and always drinks the same way.
He order 3-Beers and drinks them in turn.

One day, he came in and ordered only 2-Beers All the other regulars
notice and fall silent.

When he comes back to the bar for the second round, the bartender says,"
I don't want to intrude on your grief, but I wanted to offer my sincere
condolences on your great loss. "

The man looked confused for a moment, then he laughs .... "Oh, no,"
he, said, "Everyone's fine - both my brothers are alive" .

" The only thing is







.I just quit drinking

~Tanda-tanda Kematian~

Tanda 100 hari sebelum hari mati.

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya.

Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja.

Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.

Contohnya seperti daging lembu yang baru disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar. Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini.

Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian , tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat.

Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

Tanda 40 hari sebelum hari mati

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT.

Maka malaikatmaut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa.

Akan terjadi malaikatmaut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

Adapun malaikatmaut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

Tanda 7 hari

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

Tanda 3 hari

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri.

Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti.

Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi.

Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masukke dalam.

Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

Tanda 1 hari

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda Akhir

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum.

Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikatmaut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.


Sesungguhnya marilah kita bertaqwa dan berdoa kepada Allah SWT semoga kita adalah di antara orang-orang yang yang dipilih oleh Allah yang akan diberi kesedaran untuk peka terhadap tanda-tanda mati ini semoga kita dapat membuat persiapan terakhir dalam usaha memohon keampunan samada dari Allah SWT mahupun dari manusia sendiri dari segala dosa dan urusan hutang piutang kita.

Walaubagaimanapun sesuai dengan sifat Allah SWT yang Maha Berkuasa lagi Maha Pemurah lagi maha mengasihani maka diriwatkan bahawa tarikh Mati seseorang manusia itu masih boleh diubah dengan amalan doa iaitu samada doa dari kita sendiri ataupun doa dari orang lain.

Namun ianya adalah ketentuan Allah SWT semata-mata. Oleh itu marilah kita bersama-sama berusaha dan berdoa semoga kita diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah SWT serta kelapangan masa dan kesihatan tubuh badan dan juga fikiran dalam usaha kita untuk mencari keredhaan Allah SWT samada di dunia mahupun akhirat. Apa yang baik dan benar itu datangnya dari Allah SWT dan apa yang salah dan silap itu adalah dari kelemahan manusia itu sendiri.

Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak 5 Kali

1. Aku rumah yang terpencil, maka akan senang dgn selalu membaca Al-Quran.

2. Aku rumah yg gelap, maka terangilah aku dgn selalu sembahyang malam.

3. Aku rumah penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yg menjadi hamparan.

4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.

5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nankir, maka banyaklah bacaan "Laa illallah, Muhammadur Rasulullah" supaya kamu dapat jawapan kepadanya.