Wednesday, July 14, 2010

~ CeRitA BiaSe Aje~

Sekarang dah cuti..Leganye kepala otak aku tapi itu untuk seketika cuma..huhu..Memanglah buat medik ni susah, sape kata senang kan..oleh itu,terima lah dengan hati yang terbuka. Dulu mase aku kecik-kecik, tak terniat langsung dalam hati sanubariku yang suci murni ni(perasan tol,haha) nak jadi doktor. Dulu, aku nak jadi cikgu aje..Lepas aku masuk MRSM, barulah cita-cita aku berubah 360 degree langsung nak jadi doktor..Time tu set dah dari aku form 1 lagi nak jadi doktor, ape taknya semua kawan2 aku nak jadi doktor and engineer..Dah kata masuk MRSM, macam 2 pilihan tu je kot yang ade..haha..dasyat2!!..Sebab guru kauseling yang aku sayangi dan rapat pun suruh aku jadi doktor..So, dah tetiba je memang tertanam dalam diri sanubariku ini yang aku akan jadi doktor..hehe..Pastu kawan aku pulak cakap, kalau doktor starting dah RM6000..Fuhh..Banyak giler tuh..tersembul bijik mata gue..Memang kaya la wei kalau jadi doktor cenggini tapi kerja and study memang susah la.

Pernah la suatu haru tu, aku lepak2 and borak2 ler dgn lecturer aku. Dia seorang doktor la. Pastu, dia cakap "kenape la korang nak jadi doktor ek?..doktor ni takde life. Bodoh la sape2 yg nak jadi doktor ni, dah la busy 27 hours and you have no time for your family".

Terkezut ler jugak aku dgr dari mulut seorang doktor sendiri cakap macam tu. Kalau minat takpe la kot. Mesti kene terima dengan rela hati, sebab dah ini jalan awal yang aku pilih kan.

Akhir kalam, wassalam....

No comments:

Post a Comment